Մուլտիպլիկացիոն ֆիլմ
Մուլտիպլիկացիոն ֆիլմը ֆիլմի տեսակ է, որը ստեղծված է կադրերի
հաջորդական մատուցման միջոցներով (այդ թվում 3D-մոդելավորումը), նախատեսված է
կինոթատրոններում, հեռուստատեսությամբ և համակարգչի ու այլ էլեկտրոնային միջոցների
էկրաններին ցուցադրելու համար։
Անիմացիայի պատմությունը սկսվում 1877 թվականի հուլիսի 20-ից, երբ
Ֆրանսիայում Էմիլ Ռենոն ստեղծեց և ներկայացրեց բոլորին առաջին մուլտֆիլմը։
1892 թվականի հոկտեմբերի 28-ին, Էմիլ Ռենոն ցույց է տվել առաջին
անիմացիաին մուլտֆիլմը։ Առաջին անիմացիոն մուլտֆիլմը եղել է նկարի տեսակով։
Հետագայում մուլտֆիլմերը դարձան ավելի հետաքրքիր, և նա շարունակեց ստեղծել նոր
անիմացիայի տարբեր ժանրեր։ Այժմ մուլտֆիլմերի արտադրությունը կազմում է աշխարհի
կինոարտադրության շուրջ 40%-ը։
Հայաստանում մույլտֆիլմերի նկարահանումները սկսվել են 1937թ՝ Շունն
ու կատուն ըստ Թումանյանի, ռեժ. Լ. Ատամանով,
նկարիչ՝ Վ. Սուտեև։
Հայկական մուլտկինոյում <<Շունն ու կատուն>> նշանակալի
էր նրանով, որ դարձավ կադրերի իսկական դարբնոց: Բավական է նշել, որ ֆիլմի ստեղծման
աշխատանքների մեջ ներգրավված էին 25 երիտասարդ հայ նկարիչներ, որոնցից շատերը ձեռք
բերեցին մուլտիպլիկատորի որակավորում և հետագայում շարունակեցին իրենց աշխատանքը
այդ բնագավառւմ:
Ահա այսպես հիմնադրվեց հայկական անիմացիոն կինոն:
1941-ին ստեղծվել է «Տերտերն ու այծը», 1947-ին՝ «Կախարդական գորգը»,
որից հետո մուլտֆիլմերի ստեղծագործական խումբը կազմալուծվել է, հայկական մուլտիպլիկացիայի
պատմությունն ընդհատվել է գրեթե քսան տարով։
1960-ական թթ. կեսին նկարիչ և ռեժ. Վ Պոդպոմոգովը հայկական մուլտֆիլմի վերածննդի նոր փորձ է ձեռնարկել։
1967-ին էկրանավորել է
«Մի կաթիլ մեղրը» (ըստ Թումանյանի)։
1970-ական թթ. բուռն զարգացում
է ապրել հայկական մուլտկինոն։ Նկարիչ Ա. Անդրանիկյանի ռեժիսորական աշխատանքներից է
«Արևի հարսնացուն» (1971) ֆիլմը, որը շրջադարձային էր հայկական մուլտկինոյում։
Ռ. Բաբայանը, Ռ. Սահակյանցը, Լ. Խաչատրյանը, Ա. Գալստյանը, Ա.Միրաքյանը
և ուրիշներ ստեղծել են մուլտֆիլմեր, որոնք վկայում են կոլեկտիվի մասնագիտական բարձր
վարպետությունը։

Հայ մուլտիպլիկատորների խումբը
լրացրել են երիտասարդ նկարիչներ Լ. Սահակյանցը, Մ. Վաղարշյանը, Է. Ավագյանը և ուրիշներ։
1969 — 1974 թթ. <<Հայֆիլմի>> բեմադրող նկարիչներ Ռաֆայել
Բաբայանն ու Ստեփան Անդրանիկյանը Վ. Պոդպոմոգովի գլխավորությամբ ամեն ինչ արեցին հայկական
անիմացիոն կինոյի վերածննդի ու կայացման համար:
Հայկական մուլտերի մասին արդեն բարձրաձայնում
էին այդ բնագավառի այնպիսի հեղինակություններ, ինչպիսիք են հանրաճանաչ մուլտիպլիկատորներ
Իվան Իվանով-Վանոն, Ֆեոդոր Խիտրուկը, Բորիս Ստեպանցևը, Յուրի Նորշտեյնը, կինոգետներ
Անատոլի Վոլկովը, Սերգեյ Ասենինը, Ալեքսեյ Օռլովը և ուրիշներ:
Հայկական անիմացիոն կինոն
արդեն դուրս էր գալիս միջազգային ասպարեզ, արժանանում մրցանակների: Արդեն միջազգային
մակարդակով էր խոսվում նրա մասին, որպես խորհրդային կինեմատոգրաֆի ուշագրավ ու ինքնատիպ
էջ:

Հայկական անիմացիոն կինոն շահեկանորեն առանձնանում էր իր ոճական
բազմերանգությամբ, արտահայտչաձևերի բազմազանությամբ, կարճ խոսքի ու տարածքի մեջ
ասելիքի դիպուկությամբ, պատկերային գունագեղությամբ:
by Karine Bayramyan